Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdziecie państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

aktualności

Jakimi liniami dojedziemy do metra? Weź udział w konsultacjach!

Jakimi liniami dojedziemy do metra? Weź udział w konsultacjach!

Zarząd Transportu Miejskiego przygotował projekt zmian w układzie komunikacyjnym, które wejdą w życie po otwarciu centralnego odcinka II linii metra. Głównym celem zmian jest jak najwygodniejsze dowiezienie warszawiaków do stacji podziemnej kolei. Wiele linii wróci też na swoje stare „historyczne” trasy, którymi kursowały przed rozpoczęciem budowy. Powstaną także nowe węzły przesiadkowe. Zmiany zostaną wprowadzone jesienią, natomiast już teraz zachęcamy wszystkich do udziału w konsultacjach społecznych.

Podstawowe cele zmian to oczywiście wzmocnienie połączeń „dowozowych” do stacji centralnego odcinka II linii. Tak gdzie to było możliwe ZTM starał się również zachować możliwie wiele linii w obecnych przebiegach lub przywrócić je na trasy, którymi kursowały przed rozpoczęciem budowy. W niektórych przypadkach konieczne jest również nieznaczne ograniczenie oferty na liniach autobusowych „dublujących” komunikację szynową.

Schematy tras dostępne są w zakładce poświęconej projektowi zmian i konsultacjom społecznym

Tramwaje – I etap

Zmiany w kursowaniu tramwajów zostały podzielone na dwa etapy. Pierwszy zakłada wprowadzenie zmian związanych z oddaniem do użytku centralnego odcinka II linii metra. Docelowy układ linii zostanie wprowadzony w drugim etapie, czyli po zakończeniu budowy linii tramwajowej do ul. Mehoffera oraz po wybudowaniu tramwajowego „łącznika” wzdłuż ul. Powstańców Śląskich.

Linia 3

Według propozycji mogłaby wrócić na swoją starą trasę: ANNOPOL - Rembielińska - Odrowąża - 11 Listopada - Targowa - Zamoyskiego - Grochowska – GOCŁAWEK.

Częstotliwość kursowania – 10 minut w godzinach szczytu, 15 minut poza godzinami szczytu i w święta. Warto również dodać, że rozkład „trójki” zostanie skoordynowany z rozkładem linii 6 i 25.

Linia 4

Propozycja zakłada powrót linii na trasę sprzed rozpoczęcia budowy: ŻERAŃ WSCHODNI - ... - Odrowąża - 11 Listopada - most Śląsko-Dąbrowski - Marszałkowska - ... – WYŚCIGI.

Częstotliwość – 10 minut w godzinach szczytu, 15 minut poza szczytem i w dni świąteczne.

Linia 6

Nasza propozycja zakłada również i powrót „szóstki” na swoją starą trasę: KOŁO - ... - Jagiellońska - Targowa - Grochowska – GOCŁAWEK. Częstotliwość – 10 minut w szczycie, 15 minut poza godzinami szczytu i w święta.

Linia 8

Projekt zmian zakłada zastąpienie tej linii na Bemowie i Woli nową linią 11 a na ul. Grochowskiej linią 22, która kursowałaby na skorygowanej trasie.

Linia 10

Na swoją starą trasę mogłaby wrócić także linia 10: WYŚCIGI - ... - al. Jana Pawła II - Prosta - Kasprzaka - Skierniewicka - Wolska - ... - OS. GÓRCZEWSKA.

Częstotliwość kursowania – 10 minut w godzinach szczytu, 15 minut poza szczytem i w święta. Dodatkowo rozkład jazdy linii 10 zostałby skoordynowany z rozkładem nowej linii 11.

Linia 11

Według propozycji ma to być nowa linia dowożąca mieszkańców Bemowa i Woli do stacji metra Rondo Daszyńskiego. Kursowałaby na trasie: Os. Górczewska – Górczewska – Powstańców Śląskich – Połczyńska – Wolska – Towarowa – Grójecka – Pl. Narutowicza.

Częstotliwość – 10 minut w godzinach szczytu, 15 minut poza szczytem i w święta.

Linia 18

Linia również mogłaby wrócić na swoją starą trasę: ŻERAŃ FSO - Jagiellońska - most Gdański - Andersa - Marszałkowska - ... – SŁUŻEWIEC.

Częstotliwość kursowania – 10 minut w szczycie, 15 minut poza szczytem i w święto.

Linia 22

Według projektu zmian jej trasa zostałaby skorygowana. PIASKI - ... - most Poniatowskiego - al. Zielenicka - Grochowska – WIATRACZNA. Dzięki temu zastąpiłaby na ul. Grochowskiej linię 8.

Częstotliwość – 10 minut w godzinach szczytu, 15 minut poza godzinami szczytu i w dni świąteczne.

Linia 23

Jej trasa nie zmieniłaby się. Ze względu jednak na to, że część jej pasażerów przejmie metro linia kursowałaby jednak z nową częstotliwością – co 10 minut w szczycie oraz co 15 minut poza szczytem i w święta.

Linia 24

Kursowałaby na skróconej trasie: NOWE BEMOWO - ... - al. Waszyngtona – WIATRACZNA. Skrócenie trasy od strony Bemowa do ronda Wiatraczna pozwoli uzyskać na pętli Gocławek miejsce dla „szóstki”, a także często kursującej linii 9.

Częstotliwość – 5 minut w godzinach szczytu, 7 – 8 minut poza godzinami szczytu i w święta.

Linia 25

Propozycja zakłada jej powrót na starą trasę: ANNOPOL - Rembielińska - Odrowąża - 11 Listopada - Targowa - al. Zieleniecka - most Poniatowskiego - ... - BANACHA

Częstotliwość – 10 minut w szczycie, 15 minut poza szczytem i w dni świąteczne.

Linia 26

Według projektu linia wróciłaby, jak wiele innych linii, na swoją starą trasę. Zamiast do Annopola kursowałaby: OS. GÓRCZEWSKA - ... - al. Solidarności - Targowa - Grochowska – WIATRACZNA.

Częstotliwość – 5 minut w godzinach szczytu 7-8 minut poza godzinami szczytu i w dni świąteczne.

Linia 28

Proponujemy wycofanie jej z pętli Żerań FSO i odcinka ul. Jagiellońskiej do ronda Starzyńskiego i skierowanie jej na trasę: KOŁO - ... - most Gdański - Jagiellońska - Targowa - Kijowska - KAWĘCZYŃSKA-BAZYLIKA. Dzięki temu przywrócone zostałoby bezpośredniego połączenie tramwajowe ul. Kawęczyńskiej i Dw. Wschodniego oraz ciągu ul. Broniewskiego z Dw. Wileńskim. Zapewnione zostałoby również bezpośrednie połączenie Dw. Wschodniego i Dw. Wileńskiego z Dw. Gdańskim.

Częstotliwość – 10 minut w szczycie, 15 minut poza szczytem i w święta.

Tramwaje – II etap – układ docelowy

W drugim etapie większość linii kursowałaby na trasach wprowadzonych w etapie pierwszym. W życie weszłoby jednak wtedy kilka nowych korekt tras.

Linia 2

Po wybudowaniu trasy tramwajowej wzdłuż ul. Światowida jej trasa zostałaby wydłużona ze Starych Świdrów do pętli Nowe Świdry.

Częstotliwość – 4 minuty w godzinach szczytu, 7-8 minut poza godzinami szczytu i w święto.

Linia 6

Po ukończeniu budowy „łącznika” na Powstańców Śląskich, trasa linii zostałaby skrócona: METRO MŁOCINY - ... - Jagiellońska - Targowa - Grochowska – GOCŁAWEK. Na ul. Powstańców Śląskich zostałaby zastąpiona przez linię 11.

Linia 11

Gdy nowy odcinek trasy wzdłuż Powstańców Śląskich zostanie oddany do użytku, trasa linii zostanie wydłużona: METRO MŁOCINY - Nocznickiego - Wółczyńska - al. Reymonta - Powstańców Śląskich - … - PL. NARUTOWICZA

Linia 17

Po wybudowaniu trasy tramwajowej wzdłuż ul. Światowida, „siedemnastka” będzie kursowała na wydłużonej trasie. Zamiast do Młocin będzie jeździła przez most Marii Skłodowskiej-Curie i ul. Światowida do pętli Nowe Świdry.

Częstotliwość – 5 minut w szczycie, 7-8 minut poza szczytem i w święto.

Linia 28

Po oddaniu do użytku „łącznika” wzdłuż na Powstańców Śląskich proponujemy wycofanie linii z ul. Dywizjonu 303 i Radiowej i skierowanie jej nowym odcinkiem torów do pętli Os. Górczewska:  OS. GÓRCZEWSKA - Górczewska - Powstańców Śląskich - ... - KAWĘCZYŃSKA-BAZYLIKA.

Autobusy

Praga Północ, Targówek

Linia 160

Linia, ze względu na przejęcie części jej pasażerów przez metro kursowałaby z nową częstotliwością – 20 minut w godzinach szczytu, poza szczytem i w święto.

Linia 260

To będzie nowa linia, której zadaniem będzie wspomaganie linii 160. Zapewni także nowe, atrakcyjne połączenie osiedla Targówek z II linią metra (stacja Dworzec Wileński). Linia będzie kursowała na trasie: TARGÓWEK – trasa linii 160 – al. Solidarności – METRO DW. WILEŃSKI.

Częstotliwość – 5 minut w godzinach szczytu, 20 minut poza godzinami szczytu i w święto.

Linia 460

Linia, w związku z przejęciem jej pasażerów przez linie tramwajowe i metro, zostanie zlikwidowana.

Linia 512

Linia kursowałaby na trasie: ZACISZE – Gilarska – Rolanda – Codzienna – Młodzieńcza – Radzymińska – al. Solidarności – METRO DW. WILEŃSKI. Skrócenie trasy do Dw. Wileńskiego pozwoliłoby na zapewnienie nowego, atrakcyjnego połączenia Zacisza i ciągu ul. Radzymińskiej z II linią metra. Korekta trasy na Zaciszu (skierowanie do planowanej nowej pętli przy ul. Gilarskiej) zapewni dwukierunkową obsługą ul. Codziennej i ul. Rolanda.

Częstotliwość – 10 minut w szczycie, 15 minut poza szczytem i 20 minut w święto.

Linia 527

Mogłaby kursować na trasie: OS. DERBY - … - al. Solidarności – METRO DW. WILEŃSKI. skrócenie trasy do Dw. Wileńskiego zapewniłoby połączenie wschodniej Białołęki z II linią metra oraz pozwoliłoby na zwiększenie częstotliwości kursowania.

Częstotliwość – 4-8 minut szczycie, 15 minut poza szczytem i w święto.

Linia 718

Linia miałaby wrócić na swoją trasę sprzed rozpoczęcia budowy centralnego odcinka II linii metra, czyli do Dworca Wschodniego: MARKI (CZARNA STRUGA) - … - al. Solidarności – Targowa – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA). Dzięki temu Marki uzyskałyby nie tylko dojazd od metra (stacja Dworzec Wileński ale i do Dworca Wschodniego).

Częstotliwość – 15 minut w szczycie, 20 minut poza szczytem, 40 minut w święto.

Linia 738

Kursowałaby na trasie: RADZYMIN – … - al. Solidarności – METRO DW. WILEŃSKI. Skrócenie trasy do Dw. Wileńskiego oznacza zapewnienie połączenia Radzymina, Marek i ciągu ul. Radzymińskiej z II linią metra.

Częstotliwość – 30 minut w szczycie, 40 minut poza szczytem i w święto.

Linia 805

Propozycja zakłada, że będzie kursowała na trasie: MARKI (PUSTELNIK) - … - al. Solidarności – METRO DW. WILEŃSKI. Skrócenie trasy do Dw. Wileńskiego pozwoli na zapewnienie połączenia Marek i ciągu ul. Radzymińskiej z II linią metra.

Częstotliwość – 15 minut w godzinach szczytu.

Praga Północ, Targówek Fabryczny

Linia 338

Zostanie skierowana na trasę prowadzącą przez ul. Dąbrowszczaków: ZAJEZDNIA UTRATA - … - Ząbkowska – Targowa – 11 Listopada (powrót: Inżynierska – Wileńska) – Dąbrowszczaków – PL. HALLERA. Linia kursowałaby także przez cały dzień co pozwoli na zapewnienie nowego, atrakcyjnego połączenia Targówka Przemysłowego i Szmulowizny z II linią metra (stacja Dworzec Wileński).

Częstotliwość – 15 minut w godzinach szczytu, 20 minut poza szczytem.

Praga Południe, Grochów

Linia 102

Projekt zakłada skierowanie jej na nową trasę, dzięki której stałaby się linią dowożącą do metra (oraz do pociągów SKM, KM i dalekobieżnych na Dw. Wschodnim) pasażerów z Grochowa i Kamionka. Na odcinku zachodnim linia 102 zostałaby zastąpiona przez II linię metra oraz linię 151 a w relacji: Szaserów – Podskarbińska – Waszyngtona linia 102 zostałaby zastąpiona przez linię 166 na zmienionej trasie.

GOCŁAWEK WSCHODNI – Szaserów – Dwernickiego – Stanisławowska – Mińska – Chodakowska – Żupnicza – Bliska – Dw. Wschodni (Lubelska) – Lubelska – Zamoyskiego – Sokola – METRO STADION.

Częstotliwość – 12 minut w szczycie, 15 minut poza szczytem i 20 minut w święto.

Linia 125

Po skróceniu jej trasy do stacji metra Stadion Narodowy dowoziłaby do niej mieszkańców Wawra. Jej nowa trasa byłaby następująca: MIĘDZYLESIE - … - Grochowska – Zamoyskiego – Sokola – METRO STADION.

Częstotliwość – 12 minut w godzinach szczytu, 15 minut poza godzinami szczytu i 20 minut w święto.

Linia 166     

Zadaniem linii na skorygowanej trasie byłoby zastąpienie części lokalnych relacji obsługiwanych do tej pory przez linię 102 (w relacji: Szaserów – Podskarbińska – al. Waszyngtona). Nowa trasa linii byłaby następująca: KABATY-STP - … - al. Poniatowskiego – al. Waszyngtona – Grenadierów (powrót: Podskarbińska) – Dwernickiego – Szaserów – Chłopickiego – PKP OLSZYNKA GROCHOWSKA. Na Nowej Pradze zostałaby zastąpiona linią 338.

Częstotliwość – 15 minut w szczycie, 20 minut poza szczytem i w święto.

Linia 226

Linia zostałaby zlikwidowana ze względu na przywrócenie na starą trasę tramwaju linii 26.

Lewobrzeżna Warszawa

Koszykowa, Redutowa

Linia 155     

Proponujemy uruchomienie nowej linii, która kursowałaby na trasie: KOŁO – Obozowa (powrót: Newelska – Księcia Janusza) – Ciołka – Górczewska – Jana Olbrachta – Redutowa – Wolska – Kasprzaka (powrót: Ordona) – Prosta – RONDO DASZYŃSKIEGO. Głównym jej zadaniem byłby dowóz mieszkańców Koła do stacji podziemnej kolei. Ponadto zastąpiłaby na Woli wycofaną stamtąd linię 159.

Częstotliwość – 10 minut w szczycie, 15 minut poza szczytem i 20 minut w święto.

Linia 159     

Linia zostałaby wycofana z korkującego się odcinka ul. Towarowej i skierowana od strony Siekierek przez Dw. Zachodni do pętli CH BLUE CITY. Pozwoliłoby to na uatrakcyjnienie komunikacji na ciągu ul. Koszykowej i połączenia z Dolnym Mokotowem poprzez zwiększenie częstotliwości kursowania linii. Jej nowa trasa wyglądałaby następująco: EC SIEKIERKI - … – pl. Zawiszy – Al. Jerozolimskie (powrót: Al. Jerozolimskie – Niemcewicza – Grójecka) – Al. Bohaterów Września – Opaczewska (powrót bezpośrednio Opaczewską) – CH BLUE CITY.

Częstotliwość – 8 minut w godzinach szczytu, 10 minut poza szczytem i 12 minut w święto.

Linia 187

Jej trasa zostanie skrócona. Linia będzie dojeżdżała do pl. Konstytucji (dowożąc po drodze do stacji metra Politechnika) Jej trasa będzie następująca: URSUS-NIEDŹWIADEK - … - Waryńskiego – PL. KONSTYTUCJI. W relacji Mokotów – Dworzec Zachodni linia zostanie zastąpiona przez linię 159, która będzie kursowała częściej. Lokalne połączenia na Mokotowie zapewni w zamian linia 185, kursująca na Mokotowie taką samą trasą.

Częstotliwość – 15 minut w szczycie i poza nim, 20 minut w święto.

Dowóz do metra z zachodu

Linia 105

Według propozycji kursowałaby na krótszej niż obecnie trasie: OS. GÓRCZEWSKA - … - Kasprzaka – Prosta – RONDO DASZYŃSKIEGO. Stałaby się linią dowożącą do podziemnej kolei mieszkańców zachodnich Jelonek i ul. Kasprzaka. Na odcinku wschodnim linia 105 zostałaby zastąpiona przez II linię metra oraz – w relacji: Grzybowska – Królewska – Tamka – Browarna – przez linię 151.

Częstotliwość – 5 minut w szczycie, 7-8 minut poza szczytem i 10 minut w święto.

Linia 109     

Wróciłaby na swoją trasę sprzed rozpoczęcia budowy: OS. GÓRCZEWSKA - … - Kasprzaka – Prosta – rondo ONZ – al. Jana Pawła II – DW. CENTRALNY (powrót: Emilii Plater – Świętokrzyska). Wycofanie z ul. Grzybowskiej i skierowanie jej przez ul. Prostą pozwoli utrzymać bezpośrednie połączenie ciągu ul. Górczewskiej z węzłem przesiadkowym DW. CENTRALNY i zapewni połączenie ciągu ul. Górczewskiej z II linią metra (stacja Rondo Daszyńskiego).

Częstotliwość – 5 minut w szczycie, 7-8 minut poza szczytem, 10 minut w święto.

Śródmieście

Linia 151     

Byłaby to nowa linia, której zadaniem byłoby zastąpienie linii 105 na Powiślu i ul. Grzybowskiej, a także linii 102 na Woli.

BROWARNA – Karowa (powrót: Lipowa) – Dobra – Zajęcza – Wybrzeże Kościuszkowskie – Tamka – Kopernika – Świętokrzyska – Nowy Świat – Krakowskie Przedmieście – Królewska – Grzybowska – Siedmiogrodzka – Skierniewicka – Wolska – Płocka – MŁYNÓW.

Częstotliwość – 10 minut w szczycie, 15 minut poza szczytem i w święto.

Linia 174     

Jej trasa zostanie skorygowana w Śródmieściu. Linia zostanie wycofana ze słabo wykorzystywanego przez pasażerów odcinka trasy przebiegającego do Zachęty i będzie zapewniać połączenie z II linią metra na rondzie ONZ. Pełna trasa linii: Będzie następująca: BOKSERSKA - … - al. Jana Pawła II – rondo ONZ – Świętokrzyska – Emilii Plater – DW. CENTRALNY.

Częstotliwość – 10 minut w szczycie, 15 minut poza szczytem i 20 minut w święto.

Linia 178

Zostanie skierowana na ciąg przywróconych do ruchu ulic: Prosta – Świętokrzyska. Będzie pełniła rolę komunikacji uzupełniającej dla II linii metra na tym odcinku. Jej trasa będzie następująca: PKP URSUS - … - Kasprzaka – Prosta – Świętokrzyska – Nowy Świat – Krakowskie Przedmieście - … - KONWIKTORSKA.

Częstotliwość – 20 minut w szczycie i poza nim, 30 minut w święto.

Linia 227

Jej trasa zostałaby skorygowana tak by linia obsługiwała przystanki przy pl. Grzybowskim: DW. CENTRALNY - pl. Grzybowski - Królewska (powrót: Marszałkowska - Aleje Jerozolimskie) - ... - BRÓDNO-PODGRODZIE

Częstotliwość – 20 minut w szczycie i poza szczytem, 30 minut w święto.

Konsultacje społeczne

ZTM rozpoczyna konsultacje społeczne w związku z projektem zmian. W trakcie ich trwania będziemy chcieli z informacjami dotrzeć do jak najliczniejszej grupy pasażerów. Dlatego akcja informacyjna będzie prowadzona na wielu różnych polach. Jednym z nich będzie oczywiście Internet. Na stronie ZTM powstała specjalna zakładka zawierająca materiały informacyjne. Informacje o rozpoczęciu konsultacji zamieszczone zostały także na facebooku i twitterze a także na specjalnej platformie konsultacyjnej na stronie Urzędu Miasta.

Najważniejsze pytania, na jakie chcielibyśmy uzyskać odpowiedzi od pasażerów
i mieszkańców przede wszystkim Bemowa, Targówka, Pragi-Południe, Pragi-Północ, Śródmieścia, Targówka oraz Woli, to:

Czy zaproponowane zmiany ułatwią korzystanie z II linii metra? Czy zaproponowane zmiany odpowiadają potrzebom pasażerów? Co zmienić, aby dojazd do stacji II linii metra był komfortowy? Co mogłoby być zmodyfikowane, aby przesiadki z komunikacji naziemnej do metra (i w druga stronę) były bardziej komfortowe?

Zaplanowane zostały także otwarte spotkania konsultacyjne w dzielnicach, które w największym stopniu zostaną objęte zmianami w komunikacji. Będą to: Targówek, Praga Północ, Praga Południe, Śródmieście, Wola i Bemowo. Harmonogram oraz dokładne miejsca spotkań zostaną podane do publicznej wiadomości już niebawem. W czasie konsultacji, w wybranych punktach Warszawy (pl. Bankowy, Dworzec Wileński, ronda Daszyńskiego, Metro Świętokrzyska) uruchamiany będzie także specjalny namiot, w którym będzie można przekazywać swoje uwagi i sugestie odnośnie projektu zmian.

Dodatkowo, zaraz po długim majowym weekendzie odbędzie się internetowy czat z dyrektorem Zarządu Transportu Miejskiego Wiesławem Witkiem.

Pasażerowie komunikacji swoje uwagi będą mogli przekazywać także pocztą tradycyjną (ul. Żelazna 61, 00-848 Warszawa, z dopiskiem „konsultacje”) lub elektroniczną (adres konsultacje@ztm.waw.pl) a także w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM.

Konsultacje będą trwały do końca czerwca.

opublikowano 25 kwietnia 2014r.
ostatnia aktualizacja 5 maja 2014r.

zaplanuj podróż

kalandarz
Karta Warszawiaka i Karta Młodego Warszawiaka

newsletter

10 lat w Unii Europejskiej

10 lat w Unii Europejskiej

10 lat temu Polska stała się członkiem Unii Europejskiej. I co się od tamtej pory zmieniło w naszym kraju? Bez kozery można powiedzieć, że wszystko! Dzięki środkom unijnym powstały i powstają w Polsce nowe drogi, mosty, linie kolejowe, parkingi. Inwestycje te mają ogromny wpływ na jakość naszego życia. Również na jakość życia w Warszawie.  więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską